ZŠ Pod Žvahovem - úvodní stránka

Vesnická škola v srdci Prahy
”Dovednostmi k moudrosti …”

Přeskočit na menu sekce

Nacházíte se na: Úvod Třídy, rozvrhy Online zprávy pro žáky 3.A

Online zprávy pro žáky 3.A

Informace od vyučujících

Angličtina - pondělí 30.3

Dobrý den, dnešní den nás čekají tyhle úkoly: 

 

1) Opsat si do učebnice překlad první části slovíček z lekce 16 (na str. 105; viz příloha), poslechnout si můj komentář k nim - https://youtu.be/B6mJz8FEklQ a procvičit si je tady: https://quizlet.com/499146087/match (zahrajte si několikrát)

                                                                                                    tady: https://quizlet.com/499146087/learn (nejdřív třeba s otevřenou učebnicí) 

                                                         a nakonec hra tady: https://quizlet.com/499146087/gravity (nastavte si obtížnost easy - medium - hard) a                                                                                                                                                          chraňte zemi před padajícími asteroidy) 

 

2) Poslechnout si veselou písničku: https://supersimple.com/song/peanut-butter-jelly/

3) Jít se  podívat do kuchyně a napsat mi (nebo si napsat do sešitu), jaké potraviny z těch, které jsme dneska procvičovali, máte doma - a např: "We have got 5 eggs." nebo "We have to some apples:" (Máme nějaká jablka./Máme několik jablek.) "We have got a tin of beans." (Máme plechovku fazolí.). A když nic nenajdete, nepište nic :). 

 

4) Kdo chce, může si poslechnout překlad poslední části knížky: https://youtu.be/jjao7QQGvrA

                nebo knížku nazpívanou: https://www.youtube.com/watch?v=E1aj54qdCrA s trochu jiným koncem. 


Mgr. Helena Šilhánková / 30.3.2020

Angličtina - pátek 27.3

Milé děti, tady zprávy a úkoly na pátek:

1. Kdo už mi poslal odpovědi na otázky ze včera, najde odpověď u vloženého úkolu nebo u rodičů v mailu. 

2. Do this exercise -  make sentences: https://wordwall.net/resource/1078648 

(Pusťte si tohle cvičení a přetahujte slova tak, aby vznikaly věty. Vím, že asi budete muset odkaz zkopírovat do nového okna - pracuji na tom, aby šlo jen kliknout.) 

3. Open your vocabulary and write one more thing. (Ještě jeden malý zápis do slovníčku): 

BETWEEN THE TABLE AND THE CHAIR - MEZI STOLEM A ŽIDLÍ 

4. Draw and cut out a very small picture and open your books on page 35 again. Play the video and do what I tell you.

(Namalujte si a vystřihněte si úplně malinkatý obrázek čehokoli. Otevřete si učebnici na str. 35, pusťte si video a pokládejte obrázek tam, kam vám řeknu. Rovnou také uvidíte, jestli jste obrázek položili správně.)

https://www.youtube.com/watch?v=2zHtpm3GAVg&feature=youtu.be

 

5. And who wants to read the book with me can continue here: https://youtu.be/nBH0VQk9_iE

(A kdo se mnou čte knížku a chce si zopáknout začátek a nechat si přeložit kousíček dál může tady: https://youtu.be/nBH0VQk9_iE)

 

V pondělí knížku dočteme. Dávám ji také do přílohy, jen je třeba otočit.

 

Hezký víkend!


Mgr. Helena Šilhánková / 27.3.2020

Angličtina - středa a čtvrtek (25.a 26. března)

Milé děti, 

mám pro vás následující úkoly: 

1. Opište si do slovníčku tahle spojení: 

ON THE TABLE - na stole 

UNDER THE CHAIR - pod židlí 

IN THE BOX - v krabici 

NEXT TO OUR HOUSE - vedle našeho domu.

 

Pak si udělejte cvičení C na straně 35 v knížce (spojte obrázky s čísly). Úkol si můžete zkontrolovat tady: https://youtu.be/ltowMEzL4zs

a předložky si procvičit v téhle hře: https://wordwall.net/resource/1050719/where

 

2. Podívejte se na obrázek D na str. 35 a odpovězte na tyhle otázky, nemusíte celou větou: 

 

1. How many animals can you see? 

2. Where are the fish? 

3. What are the fish doing? 

4. How many people can you see? 

5. What is the girl wearing? 

6. Is the monkey happy?

7. What is the crocodile doing? 

 

3. Pusťte si tuhle písničku o návštěvě zoo: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/were-going-the-zoo


Mgr. Helena Šilhánková / 26.3.2020

Angličtina v týdnu 13.-17.1.

Z 10. lekce uděláme i poslední cvičení E na str. 25, probereme většinu lekce 11 (str. 26 a 26). Procvičovat budeme členy rodiny (v „definicích“ typu „your mum’s mother is your ________; your mum and your dad are your ________...) a přivlastňovací tvary (Nick’s; my, his, her, our…)

Budeme opakovat na pololetní práci, kterou si napíšeme v pondělí 20.1. Slovíčka: animals (Unit 1 and 6), numbers (Unit 2), colours (Unit 4), body and face (unit 6) , clothes (unit 8); adjectives (unit 9), family members (unit 10), odpovědi na otázky a porozumění jednoduchému textu – pracovní list s opakováním oskenuji a zveřejním zde začátkem týdne.

Žádný test v týdnu psát nebudeme, děti dostanou známky za jinou práci. Nová slovíčka se učit nebudeme.


Mgr. Helena Šilhánková / 24.3.2020

Angličtina - pondělí 23.3.

Omlouvám se, zapomněla jsem dnes (v pondělí) vložit zprávu sem na web. Tak tedy opožděně: 

Milé děti! Zdravím vás po víkendu, doufám, že jste si ho užily, i když vůbec nemůžeme dělat všechno,co jsme zvyklí. Ale my to zvládneme! 

Minule jste hodně psaly, proto začneme týden snadno. Mám pro vás 3. úkoly (nebo 4 pro toho, kdo bude chtít). 

1. V téhle hře si zopakujte, jak se zvířata píší. https://learningapps.org/display?v=pygr7024j20

2. Tady přetáhněte obrázky podle toho, jestli to zvířata umí, nebo neumí. https://wordwall.net/resource/397102/animals-can 

3.Ve středu si začneme číst knížku "I will teach my dog 100 words" (Naučím svého psa 100 slovíček"). Proto bych chtěla, abyste mi do komentářů napsaly ne 100, ale 5 anglických slov, která byste svého psa nebo jiné zvířátko (klidně sousedů, babičky, v zoo..) chtěly naučit! Může to být jedna věta, která má alespoň pět slov, pět slovíček... co vás napadne. Ale nezapomeňte - ANGLICKY :). Jsem opravdu zvědavá, co mají podle vás zvířata umět. 

4. A kdo chce a může a má s kým, zahraje si s někým doma hru na hádání zvířat. Jeden si myslí a druhý hádá - "Is it a bird?" "Can it swim?" "Has it got a long tail?" "Is it ugly?" 

 


Mgr. Helena Šilhánková / 23.3.2020

Cvičení z lekce 15 a hra (do pondělí 23.3)

Milé děti, 

nahrála jsem vám video, které vám snad pomůže vyřešit úkoly ve cvičení A a B na str. 32 v učebnici: https://youtu.be/p3LbP3vcQlA

Pokud se vám podaří vyřešenou stránku s rodiči ofotit a poslat mi, budu ráda. 

A ještě jedna hra, která vás snad bude bavit - dejte vědět, do jaké jste se dostali úrovně! - https://wordwall.net/resource/952669/animals

 

 


Mgr. Helena Šilhánková / 19.3.2020

Řešení úkolů v lekci 14

Řešení cvičení A, B, D a E najdete na těchto videonahrávkách: 

Ex A-Unit 14: https://youtu.be/IK5C-5fmF8s

ExB – Unit 14: https://youtu.be/v5EwatZdV0E

Ex D – Unit 14: https://youtu.be/JSM8wYY7CFU

Ex E – unit 14: https://youtu.be/iH-o39OQmbU

A také na ofocených stránkách se správnými odpověďmi v příloze. 

 


Mgr. Helena Šilhánková / 19.3.2020

Konečně slíbená písnička na úterý

Konečně slíbená písnička na dnešek. Nebo vlastně dvě. Komu chybí Baby Shark, tady jedna verze, kterou jsme si ještě nepouštěli  - https://supersimple.com/song/open-shut-them-3-featuring-baby-shark/

A pro toho, komu se po něm zase tak moc nestýská, jedna jiná - https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/monster-bop


Mgr. Helena Šilhánková / 17.3.2020

Úkol na pondělí 16:3

Doufám, že jste si užili víkend.

Dneska se nejprve koukněte na cvičení D a E na straně 33 v učebnici.

Ve cvičení D máte napsat, jestli věty o obrázku platí (YES), nebo neplatí (NO). Komu nemá kdo úkol zkontrolovat, může si ho nejdřív udělat tady - https://learningapps.org/display?v=pcb6dxom520 (Klikněte vždycky na „fajfku“ vpravo dole, smajlík vám ukáže, jestli máte pravdu). Zkusit si to na počítači samozřejmě můžete, i když vám kdo pomoci má. EDIT: Po kliknutí na ikonku "i" vpravo nahoře se vám zobrazí nápověda - český překlad :) 

Ve cvičení E doplňujete, co mají děti na sobě. Pomoc nadete tady: https://learningapps.org/display?v=p70m5dw9t20 Klikejte na bílá políčka a vybírejte z nabídky, nakonec klikněte na „fajfku“.

Potom si do sešitu napište datum, kdy úkol plníte, a pod sebe si napište si:

We have got:

A new

An old

A beautiful

An ugly

A dirty

A clean

A long

A short

Hledejte doma, jakou věc byste mohli přídavným jménem popsat, a dopište ji. Třeba: a new computer, an old table…  a tak dále. Když nic nenajdete, jděte na další přídavné jméno. Třeba vás něco napadne v dalších dnech. Když budete chtít napsat slovo v množném čísle, nebude na začátku slovíčko "a" - třeba "beautiful flowers" (ale to víte!)

V úterý angličtina není, tak vám zítra pošlu jen písničku! 


Mgr. Helena Šilhánková / 16.3.2020

Opakovací "šibenice" a video před víkendem

Milí třeťáci,

na zopakování slovíček tu pro vás mám něco na způsob „šibenice“ (nebo „krokodýla“, kterého hrajeme na tabuli). Hru najdete na téhle adrese - https://learningapps.org/display?v=py2114g6a20 . Budu ráda, když mi dáte vědět, jestli se vám podařilo kytičku pokaždé zachránit.

A ještě pro vás vám před víkendem tohle video: https://supersimple.com/caities-classroom/lets-find-opposites-in-the-park/ Až půjdete ven, dívejte se, jaké uvidíte opaky. Kdyby mi je chtěl někdo z vás nahrát, klidně to udělejte (domluvím se s rodiči, jak byste mi nahrávku poslali).

Hezký víkend!


Mgr. Helena Šilhánková / 13.3.2020

Úkol na pátek 13.3.

Zkuste si vzpomenout, jak se řekne „nový“, „starý“, „čistý“, „špinavý“, „veselý“, „smutný“, „krátký“, „dlouhý“, „mladý“. Kdo si nevzpomene, připomene si to vzadu v učebnici.

Pak jděte v učebnici na stránku 32 a udělejte si cvičení A a B.

Ve cvičení A musíte nejdřív písmenka z balonku poskládat do správného slova (pomůže vám obrázek) a pak slovo vždy doplnit do vět číslo 1, 2 a 3.

Ve cvičení B musíte ke každému obrázku najít správné přídavné jméno ze žlutého rámečku.

Nakonec si zahrajte tuhle hru - https://www.eslgamesplus.com/adjectives-antonyms-opposites-esl-vocabulary-crocodile-board-game/

Určitě si vzpomenete, že jsme ji hráli ve škole. Nejdřív klikněte na políčko „Start“ a pak vždycky na kostku, aby žabka postoupila dál.


Mgr. Helena Šilhánková / 12.3.2020

Angličtina - úkol na čtvrtek 12.3

Milí třeťáci,

napište si, prosím, v učebnici na stránce 105 k lekci 14 překlad anglických slovíček. Procvičit si je potom můžete tady  - https://quizlet.com/493931476/unit-14-opposites-flash-cards/?funnelUUID=29593cbe-de53-4bf7-bd4b-1dbc8ca0d56b:

Clean -  čistý

Dirty – špinavý

Happy – šťastný, veselý

Long – dlouhý

New – nový

Old – starý

Sad – smutný

Short – krátký

Young – mladý

 

To smile – usmívat se

What’s this? – Co je tohle (za věc)?

What are these? – Co je tohle za věci?

 

Za odměnu si pak pusťte tuhle písničku: https://www.youtube.com/watch?v=5kFU__btMG4

A pak třeba ještě tuhle: https://www.youtube.com/watch?v=BjQT1kpBwcg


Mgr. Helena Šilhánková / 12.3.2020

Angličtina v týdnu 9.–13.3

Do slovníčku jsme zapsali: I am good at riding my scooter. (Výborně jezdím na koloběžce/Jsem dobrý(á) v jízdě na koloběžce). He is good at English. (On je dobrý v angličtině.). She is good at skiing. (On dobře lyžuje./Je dobrá v lyžování.) 

Udělali jsme pracovní list "Přiřazování vět k obrázkům a doplňování can/can’t) - viz příloha. 


Mgr. Helena Šilhánková / 10.3.2020

Angličtina v týdnu 2.–6.3

Vkládám odkaz ještě na jednu „písničku“ na téma „I can“ - https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/i-can-paint, PDF další knížky, kterou jsme s dětmi četli (moc děje nepobrala, ale na stránkách, které čtou děti, jsou v těchto knížkách od Usborne krátká slova, navíc se v nich objevují opakovaně) a hru k případnému stažení, kterou je však třeba vytisknout barevně.

Organizaci minulého testu jsem kvůli vlastní  nepozorností (odjezd na lyžařský kurz atd.) hodně zmotala, tentokrát tedy snad lépe:

Ve čtvrtek 12.3 budu po dětech chtít, aby dokázaly spojit věty s „Can“ se správným obrázkem a doplnit do vět can/can’t. Zvládnout by měly tyto výrazy: I can run, jump, cook, ride a bike/scooter/horse, play fooball (a jiné sporty)/the piano/the drums…, read, write, draw/paint, dance, catch a ball/fish..., kick a ball, take photographs, skate, ski, speak English…

Od dalšího týdne pak vrátíme k tradičním testovým středám a 18.3 budeme psát test, kdy už budu chtít, aby a) děti do vět s „can“ doplňovaly bud´ příslušná slovesa nebo podstatná jména a b) znaly slovíčka z lekce 14 – přídavná jména (clean, dirty, happy, long, new, old, sad, short, young). Dala jsem je opět do online slovníčku - quizletu - https://quizlet.com/493931476/unit-14-opposites-flash-cards/?new

Přidávám také foto stránky z učebnice, se kterou se většina dětí vypořádala velmi dobře, byť protestovaly, že je tam "moc slov". 


Mgr. Helena Šilhánková / 9.3.2020

Angličtina v týdnu 24.–28.2

Omlouvám se za prodlevu v informacích.

V týdnu před prázdninami jsem měla velmi dobrý pocit z toho, jak děti při hrách spontánně formulovaly otázky. A i když jsou občas nešťastné, že nerozumí poslechům, z mého pohledu to většině jde moc pěkně (nechytnou např. nějaký detail, ale to rozhodně nevadí).

Trénovali jsme a příští týden ještě budeme vazby „I can…“ a „I can’t…“ (a také Can you..?; Can she/he…?; Yes, I can; No, I can’t). „Recyklujeme“ slovesa, která děti znají z jiných vazeb. Měly by být schopny vytvořit věty typu: I can play the piano (the guitar, the flute…), I can play football, I can sing, dance, jump, run, draw, read, write, ski, skate, ride my bike/scooter, ride a horse, swim, take pictures apod a odpovídat na podobné otázky. V souvislosti s tím budeme také používat výrazy „very well“ (I can ride a bike very well) a „a little“ (Can you speak English? – A little.)

 Pro upevnění nové vazby jsme si pouštěli následující písničky: https://supersimple.com/song/yes-i-can/ ,https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/can-flea-climb-tree  https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/i-can-run

V tomto týdnu doděláme lekci 13 (přiřazování vět k obrázkům, určování jmen dětí) a zatím jen ústně začneme trénovat přídavná jména s opačným významem z lekce 14 (new – old, dirty – clean atd.)

Snažím se nikdy nezadávat test na ten samý týden, tentokrát udělám výjimku (především z důvodu zimní školy v přírodě příští týden) a malý test napíšeme netradičně v pátek (abychom měli čas na procvičení). Bude v něm 12 slovíček z lekce 12 (str. 104). I nepravidelné množné číslo (man – men, woman – women) myslím dětem už docela jde, v testu se tedy objeví minimálně v pasivní podobě (přiřazení slova k obrázku).  


Mgr. Helena Šilhánková / 23.2.2020

Angličtina, týden 3.-7.2

V krátkém týdnu jsme toho mnoho nestihli. Stále dokola opakujeme otázku „Have you got…?“, doptávám se na detaily, teď konkrétně na to, co děti mají (či měly) ke svačině (What have you got for your snack?) a co vidí z okna svého pokoje (Na otázku „Have you got a window in your room?“ všichni samozřejmě odpovídají „Yes, I have.“, proto následuje „What can you see from your window?“)

Ve středečním testu budou stačit odpovědi Yes/No – bude podobný jako na str. 28 v učebnici (oskenovanou přikládám). Děti dostanou obrázek a k němu několik tvrzení, budou muset rozhodnout, zda jsou či nejsou pravdivá. Obtížné množné číslo man – men, woman – women jsme si vysvětlili, budeme ho trénovat, v test se ho ale ještě netřeba bát.

Mimo test budeme u obrázku v učebnici také odpovídat na otázky typu: Where are the people/the flowers?/Where is the balloon?/How many trees are there in this park?/How many women are there?/What colour is the horse?/Who’s got the ice cream?...

Společně jsme přečetli knížku Pirate Pat (já čtu vždy levou stránku, děti pravou), kterou také přikládám jako PDF.


Mgr. Helena Šilhánková / 1.2.2020

Angličtina, týden 27.–31.1.

V tomto týdnu jsme intenzivně trénovali vazbu „Have you got…“ a „I have got…“. Děti by měly být schopny odpovědět na otázky „Have you got a bike/skates/skies/a scooter/a favourite subject/a favourite sport/a snack/ a pencil case/ a TV at home/ a garden/ a good friend…?“ (plus na krátké doplňující otázky typu „What colour is it? Nebo „What’s her/his name?“) a také takové otázky samy položit.

Zároveň jsme doplňovali přivlastňovací zájmena my/your/his/her (pouze tato) do vět typu: I have got a bike, it’s MY bike (děti mají v sešitě), procvičíme ještě větách jako např. „My father has got a car, it’s HIS car.

Přesně toto doplnění správného zájmena budu po dětech chtít v krátkém testu ve středu 29.1. Plus ještě jednou procvičíme členy rodiny, protože jejich spelling je někdy zapeklitý a dělá potíže. Tedy opět členové rodiny z 10. lekce.

 

V následujícím týdnu budeme procvičovat vazbu She has got/He has got a přidáme přivlastňovací zájmena OUR a THEIR.

Dělat budeme lekci 12.  


Mgr. Helena Šilhánková / 25.1.2020

Angličtina -týden 20.–24.1.2020

V pondělí si napíšeme větší test. Vzhledem k velkým (částečně nařízeným) absencím z poslední doby v tomto týdnu příliš dopředu nepůjdeme. Dokončíme lekci 11, v různých aktivitách se soustředíme kromě opakování hlavně na vazbu I have got/Have you got?


Mgr. Helena Šilhánková / 18.1.2020

Otázky do závěrečného testu - angličtina

Začátek týdne opravdu není, omlouvám se za zdržení, ale vkládám tedy alespoň teď otázky, z nichž některé se objeví v závěrečném testu. Děti, které byly ve škole, je mají vlepené v sešitě. (Odpovídat pro ně překvapivě nebylo snadné.) Odpovídat netřeba celou větou, hlavní je, aby otázku pochopily a daly jednoduchou odpověď. 


Mgr. Helena Šilhánková / 16.1.2020

Angličtina – týden 6.–10.1.

V týdnu od 6.-10.1. budeme probírat kapitolu 10 v učebnici (Our families).

Delší text na str. 24 budeme číst po větách – děti je po mně budou nejprve opakovat, pak samostatně číst, není nutné, aby zvládly samy přečíst celý text. Ke slovíčkům označujícím členy rodiny (vzadu ve učebnici, sloupeček označený „family“) přidáme ještě slovíčka „uncle“ a „aunt“. Budeme trénovat jejich spelling , opakovat a procvičovat psaní přídavných jmen z předešlé lekce („adjectives“ - beautiful, funny, …)

Hrami budeme opakovat zejména činnosti v přítomném čase průběhovém (obrázky se sněhulákem), vazby „This is…“, „These are…“ a přivlastňovací zájmena „my/his/her/our…“.

Slovíčka v aplikaci Quizlet - https://quizlet.com/469919504/unit-11-family-members-flash-cards/?x=1qqK

                                                      přídavná jména - https://quizlet.com/466919302/unit-9-adjectives-flash-cards/

Online hry a aktivity na procvičování:

Členové rodiny - https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/family

   http://www.learningchocolate.com/content/family-tree-1 

   http://www.learningchocolate.com/content/my-family-3


Mgr. Helena Šilhánková / 4.1.2020

Angličtina - shrnutí a týden 9.–13.12.2019

V tomto týdnu si ještě jednou zopakujeme slovíčka označující oblečení z lekce 8 (a přidáme k nimi i slovíčka zbývající)

Slovíčka procvičujeme hrami, např. při bingu musíme mimo jiné poznat, o jaký kus oblečení jde („only girls wear this“, „you wear this in winter on your head“, „you wear this inside your shoes“, „these are short trousers“ pomáháme si i pantomimou);

celá spojení jsme se naučili při sledování videa - https://www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY a https://www.youtube.com/watch?v=jNg3KuUFkxU (odtud také oblíbené „underpants“)

Z písniček umíme nejen „I am wearing“, ale také „put st. on“, „hurry up“, „let’s go outside“ (www. https://supersimple.com/song/put-on-your-shoes/)

V 9. lekci v tomto týdnu dokončíme povídání o příšerách (str. 25), budeme si je vzájemně popisovat a pustíme si o nich videopříběh (odkaz vložím koncem týdne).

Otevíráme adventní kalendář s obrázky, pouštíme si vánoční písničky - https://supersimple.com/song/santa-where-are-you/ (kromě jiného předložky) nebo https://supersimple.com/song/im-a-little-snowman/

Na obrázcích sněhuláka při různých činnostech trénujeme věty typy „The snowman is skiing, singing, swimming, roller-skating, eating a hamburger, playing football…)


Mgr. Helena Šilhánková / 10.12.2019

Návštěva knihovny

Dne 18.10. navštívíme městskou knihovnu.


Karolína Hlaváčová / 9.10.2018

Třídy, rozvrhy

Základní škola         Pod Žvahovem

Kontakty

Základní škola Praha 5 - Hlubočepy,
Pod Žvahovem 463,
příspěvková organizace

Pod Žvahovem 463/21b
152 00 Praha 5 - Hlubočepy

IČO: 069 194 48

Bankovní spojení: 289152346/0300

Datová schránka: 3xmc8qt

Facebook

Telefon: 242 486 778

E-mail:
info@zspodzvahovem.cz

Více kontaktů »


Zvonění

1. hodina08.00 - 08.45
2. hodina08.55 - 09.40
3. hodina10.00 - 10.45
4. hodina10.55 - 11.40
5. hodina11.50 - 12.35
6. hodina12.45 - 13.30
7. hodina13.40 - 14.25
8. hodina14.35 - 15.20
9. hodina15.30 - 16.15